Ultraphallus (be)

Ultraphallus

Bientôt 12 ans que le quatuor Liégeois croise les genres, du death metal au doom en passant par des nappes électroniques et drones psychédéliques. Sur son quatrième album, “The Art Of Spectres” sorti en mai dernier sur le mythique label Sub Rosa, ULTRAPHALLUS invoque en effet de nombreuses références, des Melvins à Oxbow, en passant par les projets les plus barrés de Mike Patton (Fantômas en tête). La litanie des guitares se mêle au chant rauque et aux imprécations noires de Phil Maggi. Les percussions belliqueuses fracassent les instrumentations bruitistes. C’est riche sans oublier d’être direct.

--

It’s almost been 12 years that the quartet from Liège crosses genres, from death metal to doom, through electronic layers and psychedelic drones. On its fourth album, “The Art of Spectres” released last May on the legendary label Sub Rosa, ULTRAPHALLUS invokes many references, from Melvins to Oxbow, through the most eccentric projects of Mike Patton (Fantômas ahead). The litany of guitars blends with hoarse vocals and Phil Maggi’s dark imprecations. The aggressive drums smash the noisy instrumentations. It’s both rich and direct.